Advertising

Saturday 15 September 2012

Dr Asri Puji Ning Baizura Tarik Diri Dari Show Minuman Keras


Tindakan Ning Baizura menarik diri dari menjayakan persembahan ‘Guinness Arthur’s Day’ yang bakal berlangsung 28 September ini di Souled Out, Mont Kiara, mendapat pujian daripada bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.. Menurut Dr Asri, apa jua persembahan yang ada kaitan dengan minuman keras secara langsung ataupun tidak adalah haram.

Ning Baizura yang menarik diri setelah beliau mendapati persembahan itu ditaja oleh jenama minuman keras dan mukanya telah disalahgunakan sebagai poster untuk mempromosikan minuman keras tersebut telah di puji oleh Dr Asri bahkan juga oleh peminat-peminat Ning Baizura sendiri..

“saya ucapkan tahniah kepada Ning. Ini adalah sikap yang baik,”

“sekiranya sebarang persembahan yang diadakan dipercayai mempunyai kaitan dengan kempen mempromosi minuman keras sama ada secara langsung atau tidak langsung, ia adalah haram.”

Tambah Dr Asri lagi, Beliau menggesa agar semua artis untuk memperbaiki diri dengan mendekati asas-asas agama dengan sebaiknya.

“Maksud saya di sini bukanlah untuk menggesa mereka menjadi pendakwah sebaliknya untuk memastikan mereka mempunyai asas agama yang kukuh untuk tidak melanggar batas agama walaupun mereka terlibat dalam bidang hiburan,” (Sinar Harian)


No comments:

Blogged.my Ping your blog, website, or RSS feed for Free
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...