Advertising

Friday 27 July 2012

Pemikiran Abby Abadi Sangat Cetek – Umie Aida


Sekali lagi laman twitter dihangatkan dengan kes artis yang tidak berpuas hati. Kali ini melibatkan pelakon yang baru sahaja berhijrah ke arah keislaman iaitu Abby Abadi dan juga pelakon Umie Aida.

Kes ini bermula disebabkan kenyataan Abby Abadi yang dilihat sedikit salah oleh Umie Aida. Kenyataan Abby Abadi yang menganggap selebriti yang telah berhijrah seperti dirinya mempunyai ruang bekerja yang terhad di bawah kerajaan sedia ada.

Ini adalah kenyataan Abby Abadi yang menjadi isu kepada beberapa pihak yang tidak bersetuju dengan pendapat Abby itu.

“Apabila anda berhijrah, ruang untuk anda berkarya secara kreatif adalah terhad, oleh itu kita perlukan drama dan filem yang Islamik. Selebriti seperti kami hanya akan bekerja di dalam dunia seni apabila ianya adalah sejajar dengan syariah Islam. Untuk itu, PR perlu menang dan membentuk kerajaan untuk merealisasikan dunia hiburan yang berdasarkan syariah.”

Tidak bersetuju dengan kenyataan itu, Umie Aida melalui laman twitter telah mengatakan pemikiran Abby abadi adalah sangat cetek. Disamping itu juga, Umie Aida berpesan kepada Abby agar tidak menggunakan unsur politik di dalam menyampaikan dakwahnya. Anda boleh membaca tulisan khas Umie Aida kepada Abby disini.





Blogged.my Ping your blog, website, or RSS feed for Free
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...