Advertising

Wednesday 18 July 2012

VIP ditahan!!


IPOH – Tembelang tiga lelaki termasuk seorang warga Indonesia yang dipercayai terlibat dalam aktiviti penipuan dengan menyamar sebagai ahli perniagaan dan golongan kenamaan (VIP) terbongkar selepas diberkas polis di Greentown di sini kelmarin.

Suspek warga asing yang ditahan itu juga disyaki memiliki senjata api tanpa lesen sah berdasarkan penemuan sepucuk pistol bersamanya ketika serbuan pada pukul 5.30 petang itu.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, ketiga-tiga suspek berusia 35 hingga 51 tahun dan berasal dari Alor Setar, Kedah itu berada di dalam sebuah kereta Toyota Harrier yang diletakkan di hadapan bangunan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja di sini.

“Pemeriksaan lanjut mendapati seorang daripada suspek adalah warga asing dan dia memegang sebuah beg kecil hitam mengandungi sepucuk pistol jenis Holek Model 820 Cal.38.

“Selain pistol terbabit yang masing bersarung, polis turut merampas lima butir peluru hidup dan satu kelongsong peluru yang tersimpan di dalam beg sama,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.
Blogged.my Ping your blog, website, or RSS feed for Free
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...